poniedziałek, 27 maja 2013

RPA. Drakensberg Mountains, Góry Smocze.


Nowy artykuł na www.jerzypawleta.pl
Tytułem zachęty początek artykułu opatrzonego kilkudziesięcioma zdjęciami z malowniczego rejonu Afryki:
"Koniec listopada to lato w pełni. Przynajmniej w tej części świata. Jest ciepło, czasami bardzo ciepło. Ale jest to też pora deszczowa, czego ciągle nie chciałem przyjąć do wiadomości, mimo, że w Afryce jestem już prawie miesiąc. Afryka to Afryka, powinno być (według nie tylko moich wyobrażeń) gorąco i sucho. Mój ignorancki stereotyp nad wyraz skutecznie zweryfikowały wysokie góry Drakensberg, ciągnące się kilometrami wzdłuż granicy RPA i Lesotho (Lesoto) w krainie KwaZulu-Natal. Najwyższy, leżący po stronie Lesotho szczyt Thahana Ntleynyana ma 3482 m npm. I znajduje się niedaleko przełęczy Sani Pass, pod którą założyłem swoją pierwszą bazę w tych górach."







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz